Mitől válik egy márka igazán erőssé?

Featured Image

Egy márka nem csupán egy logó vagy arculati kézikönyv kérdése, főleg egy versengő gazdasági környezetben nem. Márkát nézhetjük úgy is, mint egy komplex ökoszisztéma, egy rendszer ami magába foglalja a vállalat értékeit, ígéreteit, küldetését és azt ahogy a világgal kommunikál.

Mi tesz egy márkát valójában különlegessé?

Autentikusság: A hitelesség valódi ereje

Szokták mondani, hogy szegény ember az aki ígérni se tud. Viszont egyre inkább abba az irányba haladunk, sőt már ott is tartunk, hogy az emberek már nem elégednek meg felszínes ígéretekkel. Az autentikusság, hitelesség az mikor egy márka kommunikációja összhangban van a belső működéssel.

Például, egy ruházati márka nem csak hirdeti a fenntarthatóságot, de a teljes üzleti modellje ennek rendelődik alá. Gyártási folyamat, felhasznált anyagok tekintetében minden esetben hűen és ténylegesen azt teszi mint amit kifelé is kommunikál. Tehát a belső folyamataik során is ezek az értékek érvényesülnek.

Érzelmi kötelék, mikor egy termék már “több”

Elég széleskörű reakciókat tud kiváltani az emberekből például egy olyan cég mint az Apple. Bizonyos szinten mindegy is, hogy mit gondolunk róla. Viszont képes érzelmeket kiváltani. Nem csupán termékeket adnak el, hanem egy életérzést, egy csoporthoz való tartozást.

Az Apple nem csak eszközöket, szolgáltatásokat árul. Hiába a design és technológiai történelmi örökség, múlt. Ezektől függetlenül elsősorban az innováció, kreativitás, a design és emberközpontúság iránti szenvedélyét kommunikálja.

A vásárlók nem egy eszközt vásárolnak, hanem az érzést, hogy egy közösség részévé válnak.

Következetes történetmesélés

Mikor képes összetett, koherens, magával ragadó történetet elmesélni egy cég… akkor és ott válik igazán erőssé, maga a márka. Itt nem egyszerűen egy jól sikerült reklámkampányra gondolunk. A kulcs, mikor az egész kommunikáció átitatódik ezzel a történetmesélési képességgel.

“Just Do It” - Gondolom hallottad már ezt a szlogent. Könnyen megjegyezhető üzenet, kellően egyszerű. De az üzenet attól válik igazán zseniálissá, hogy képesek voltak ezt az egészet becsomagolni egy életfilozófiába, ami túlmutat a különböző sportfelszereléseken.

A márkaépítés nem egyenlő az arculattervezéssel

Fontos a külső megjelenés, a vizualitás. Viszont mikor márkaszemlélettel tekintünk, akkor érdemesebb ezekre a pontokra tekintenünk:

  • Stratégiai gondolkozás: Legyen hosszútávú víziónk és egyértelmű, világos küldetéstudatunk.
  • Kommunikáljunk következetesen: Törekedjünk arra, hogy bármilyen formában vagy platformon is kommunikálunk, akkor legyen egységes a hang és üzenet.
  • Fejlődjünk folyamatosan: Minden változik, a világ és az emberek is. Legyünk nyitottak és sajátítsuk el a képességet a változásra, hogy lépést tarthassunk ügyfeleink igényeivel.
  • Vásárlói élmény: Rendkívül fontos az ügyfélszolgálat és a vásárlói élmény. Bármilyen formában is tartjuk a kapcsolatot vagy kommunikálunk az érdeklődőkkel, figyeljünk kiemelten erre a területre.

Összegzés

Márkát, csak akkor próbálj meg építeni, ha a maratonokat is szereted. Általában úgy szoktuk mondani, hogy a marketing a rövidtávfutás, a kampányok és különböző eszközök erejével. Míg a márkaépítés egy hosszútáv-, egy maratonfutás.

Inkább haladj lépésenként, ne akarj egyik napról a másikra elköteleződést. Törekedj inkább arra, hogy tartósan olyan kép alakuljon ki márkádról amit szeretnél és amit képviseltek.

Végül, úgyis azok a márkák lesznek sikeresek, amelyek képesek figyelni, folyamatosan tanulni és változni. Miközben hűek maradnak alapvető értékeikhez, küldetésükhöz.

Arculattervezés - Brand Mágus

gravatar
 · 
4 min read
Tagged: arculat · márka · márkaépítés · stratégia · vizualitás
Comments

No Comments.

Leave a replyReply to

AZ ÖTLET MEGVAN?
MESÉLJ RÓLA NEKÜNK!

SZÁMUNKRA NINCS TÚL NAGY, VAGY TÚL KICSI PROJEKT.