Többféle megközelítéssel lehet a címben említett kérdéshez állni, neki kezdeni. Ebben a bejegyzésben a ma sok helyen népszerű különböző sablonos megoldásokat is figyelembe vesszük.
Az emberek mindig is különlegesek akartak lenni. Szeretjük mikor, ha változó mértékben is, de figyelem irányul ránk. A legapróbb szokásunk vagy kiegészítőnk is elárul rólunk valamit. Bizonyos értelemben ezek a tárgyi vagy viselkedésbeli dolgok összessége alkotja az egyéniségünket.
Vállalkozóként a cégünkkel kapcsolatban ugyanezt szeretnénk elérni. Figyelmet akarunk generálni, hogy lehetőség szerint minél szélesebb körhöz jussunk el, akiknek megoldást tud nyújtani a termékünk és szolgáltatásunk. Ezzel hosszútávon egy elkötelezett közösséget építve.
Azzal viszont, hogy sablonokkal dolgozunk vagy nem átgondolt megjelenéssel kommunikálunk nagyon sok időt, pénzt és energiát veszíthetünk.
Egy a sok közül
Képzeld el ahogy Te vagy valamelyik alkalmazottad elkészíti Vállalkozásod egyik marketing anyagát, vagy esetlegesen az arculatotokat. Mindezt mondjuk Canvában vagy hasonló alkalmazásban. Tételezzük fel, hogy szépérzékkel rendelkezve és igenis jót akartok alkotni.
Ilyenkor nagyon csábító és könnyű módszer sablonokhoz folyamodni. Viszont ezeket a világon minden felhasználó eléri ugyanúgy ahogy ti. Jelenleg egyébként havonta 170 millió aktív felhasználója van, csak ennek az egy szolgáltatónak.
Mit gondolsz mennyi az esélye, hogy mások hasonló vagy esetleg ugyanazzal a megjelenéssel próbálnak érvényesülni a piacon? Ilyenkor sajnos egyek leszünk a sok közül és az a fajta egyéniség amire az érdeklődőink és mi magunk is vágyunk az elveszik.
Tudatos & emberközpontú tervezés
Mikor partnereink marketing anyagok tervezésével vagy arculattervezéssel bíznak meg minket. Sokszor soknak tűnhetnek azok a kérdések amiket felteszünk. Viszont ahhoz, hogy ténylegesen megismerjük mire van szükség. El kell mélyednünk a vállalkozásban és az adott témakörben. Milyen frusztrációk és milyen erősségekre kell odafigyelni mind cég és leendő vásárlók esetében.
Például mikor egy partner olyan piacon és témakörben mozog aminek csalogatónak kell lenni, akkor előbb fordulunk a lekerekített formavilágú elemek felé. Ugyanígy a színek és a betűtípusok is segítenek a szöveges részek tónusát vizuálisan kommunikálni.
Minden esetben figyelembe véve a leendő vásárló érzését, gondolatait. Így mikor egy apró részletet csempészünk például egy csomagolásba ami kifejezetten nekik szól, akkor ő úgy érzi, hogy egyénként van kezelve és egy személyesebb élmény köti majd a márkához. Ezáltal pozitívabb emlékeket tárol és szívesebben vásárol majd újra tőlünk.
Akkor kukába a sablonokkal?
Ellenkezőleg, csak más megközelítéssel kell a sablonokhoz állnunk. Például, ha a Céged mérete vagy jelenlegi kapacitása bármilyen szempontból nem engedheti meg mindig hogy egyedi grafika készüljön egy adott helyzetben. Azt ajánljuk, hogy egy design stúdióval karöltve egyeztessetek és szabjatok közösen olyan sablonokat, ami csak rátok van szabva és a ti és vásárlóitoknak könnyen beazonosítható megjelenési alapot ad.
No Comments.